2012-02-29

Alla dessa förbannade sårbarheter

Sårbarheterna är många idag och det märks redan tydligt, fastän jag knappt hunnit vakna.

  • Jag vaknade för sent idag. Första studiepasset jag har inskrivet varje dag börjar 8.30, samma tid som jag vaknade idag. 
  • Jag fick tillbaka resultatet av mitt hemprov i samhällskunskap och fick betyget G. Och blir så besviken på mig själv. Det är så jävla dumt egentligen. Tidigare har jag varit en sådan som fått kämpa hårt för att ens bli godkänd, och nu blir jag besviken, och förbannad, för att jag inte fick ett högre betyg. Jag kan ju till och med validera mitt betyg. Jag var sjuk medan jag skrev provet, och det var försenat vilket innebär att jag kände mig stressad och inte hade samma tid att lägga på det som jag skulle ha haft om jag inte blivit sjuk.
  • Igår exponerade jag mig i en diskussion. Stod för mina åsikter och skrev vad jag tyckte. Sådant sätter sig djupt i mig. Jag blir skräckslagen och illamående och förbannar mig själv för att jag ens gav mig in i diskussionen.
  • Terapin idag. Skall börja träffa terapeut K en gång i veckan igen, för att jobba med sociala problem. Nervös som fan.
  • Mitt umgänge med personer som jag är övertygad om egentligen inte tycker om mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar