2012-03-01

jag behöver lugn och ro

Jag är så upp-speedad. Vaknade, redo att slåss.

Det är nytt för mig att stå för mina åsikter. Min erfarenhet när jag gjort det tidigare, för väldigt många år sedan, är att få till svar att jag är dum i huvudet. Klasskamrater. En vuxen människa, en lärare, som nästintill tycktes förfölja mig och förlöjliga mig.

Men nu har det gått massa år och jag vet att jag behöver exponera mig. Det är inte lätt. Med mina erfarenheter, min låga tro på mig själv och mina känslomässiga sårbarheter blir det en väldigt krävande upplevelse. Jag som i så många år sett alla andra som facit och mig själv som den som ständigt har fel.

Det är bara väldigt jobbigt och energikrävande. Magen gör ont och bröstet värker. Kroppen är redo för attack.
Jag behöver koppla av. Andas. Ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar