2012-07-26

Ibland behövs det inte mycket alls för att pusha mig framåt - tack Bennie!

Bennie och jag drog till Mariebergs köpcentrum igår. Vi trotsade värmen (30 grader i skuggan) och cyklade iväg till busshållsplatsen några minuter bort. Bussresan blev ett varmt helvete, men det var det värt när vi fick komma in i det nedkylda Marieberg. Vi traskade runt i en timme och tio minuter, då främst utomhus, och efteråt var vi trötta som fan.

På tre hela ställen betalade jag med kort! Tre. På sista stället tvekade jag.
"Jag klarar nog inte det här Bennie" sade jag och menade att hon skulle betala åt mig.
"Det gör du visst" fick jag som svar och mer än så behövdes inte. Jag betalade på egen hand. Det kändes fantastiskt efteråt, men det allra skönaste på hela dagen var nog när vi satte oss i skuggan och väntade dryga 40 minuter på bussen. Cigg, mineralvatten och massvis av godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar