2012-11-11

Rädslan hindrar mig från att vara ärlig

Det är svårt att somna när bröstet värker. Klockan visar på 03.02 och jag stressas av att tänka på att jag kanskekanskekanske kommer sova för länge imorgon. Sova bort söndagen och vips så är det måndag igen. Varje lördag mår jag dåligt. Jag vet inte varför det är så men det är så det är. Oavsett om jag druckit på fredagen eller varit helt nykter. Sofia och Bennie tar hand om mig. Står ut med mig trots min sorgsenhet. De accepterar mig som jag är och det gör det möjligt för mig att koppla av och emellanåt även skratta. Vi har haft filmmaraton ikväll. Haft mysigt. Det finns inga människor jag hellre skulle vilja spendera en lördag med och ändå känner jag mig tom. Allting bara går runt runt runt. En evig cirkel som jag har svårt att hantera och acceptera just nu. Det är så mycket känslor jag behöver få ut, men rädslan stoppar mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar