2012-03-08

Ibland blir jag stolt över mig själv som en förälder blir stolt över sin unge

Jag är otroligt imponerad av mig själv. I nära nog två timmar har jag suttit vid skrivbordet och försökte finna information om kommuner och kommunalägna bolag och skrivit om det. Vanligtvis brukar min koncentration vara bortblåst efter 20 minuter och jag tycker inte ens att det här är särskilt intressant. Det är komplicerat som fan och ju mer jag läser desto mer förvirrad tycks jag bli. Det allra svåraste blir ändå att komma med egna åsikter i ämnet. Hur skall jag kunna mana fram åsikter om någonting jag fram till alldeles nyligen inte visste ett skvatt om?

Jag är också stolt över mig själv för att jag återigen gett mig in i en diskussion där merparten tycks ha helt olika åsikter än vad jag har. Magen värker inte direkt, men det skapar i kroppen och emellanåt känner jag för att kasta ut datorn genom fönstret. Men förutom det så är det bra. Jag står upp för det jag tror på och det visar hur mycket min självkänsla växt och fortfarande växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar