2012-06-06

Jag älskar dig

Imorgon har Sofia och jag varit tillsammans i tre år och sex månader. Det är ganska fascinerande med tanke på att vi både inledde förhållandet med tanken att det inte skulle bli något seriöst, att det inte skulle hålla. Jag är inte ens i närheten av att vara samma person som Sofia föll för. Jag var en extremt svartsjuk, självdestruktiv, missbrukande och självskadande tjej som var för invirad i min egen misär för att kunna vara en bra flickvän, en flickvän som förtjänade henne. Hur hon har stått ut under denna långa period kan jag inte förstå. Om jag varit hon skulle jag gett upp efter bara någon vecka.

I början lät jag henne inte träffa mig. Samtidigt som det var underbart att hon var min flickvän åts jag upp av min ångest över att ha ett förhållande. Hon var min första riktiga flickvän och jag var rädd för hur släkt och familj skulle reagera (alla var helt fantastiska från första början) och det ökade på ångesten ännu mer. Efter bara några veckor tillsammans var det nyårsafton. En kväll som började fint men som slutade med att jag försökte ta livet av mig. En annan gång kom hon hem hit och fann mig uppskuren i badkaret - något som jag inte ens har ett minne av.

Framförallt det första året var kaos. Jag började DBT när vi varit tillsammans i fyra månader och mina avvikande beteenden blev värre än någonsin tidigare. JAG VAR KAOS. Allt jag rörde vid blev kaos.

Trots det stannade hon med mig. Hon gav aldrig upp även om vi båda vid flertalet tillfällen kände för att göra just det. Kasta in handduken. Ge efter för ångesten. You name it.

Det är oerhört mäktigt för mig att inse och få vara med om alla förändringar jag går igenom och jag är övertygad om att hon känner samma sak. Inga förhållanden är perfekta men det vi har tillsammans är jävligt grymt. Grymt på ett bra sätt alltså. För det mesta förstår vi varandra utan att behöva yttra ett ord. Vi växer som människor båda två och hon har fått styrkan att våga ställa krav på mig utan att det blir för mycket. Det är som att hon för det mesta vet precis var gränsen går. Sofia är en fantastisk person. Jag har aldrig tidigare träffat någon som är så genuin i sin omtanke om andra människor. Visst, hon tenderar fortfarande att bli en bitter bitch, men vem fan är inte det?

Sofia Deile - JAG ÄLSKAR DIG.

1 kommentar:

  1. Älskar dig också. Massor <.3
    Du är finast! Puss

    SvaraRadera