2012-07-23

Det går att finna någonting positivt i allt

En natt med samma gamla drömmar som vanligt. Jag blir ignorerad, invaliderad och lämnad ensam åt mitt öde. Ändå kändes det okej att vakna. Mobilen ringde vid tio och inte långt därefter pallrade jag mig upp ur sängen. Har druckit kaffe, rökt och spelat bingo för att vakna till liv. Det är kallt och blåsigt ute och på något sätt passar det perfekt till mitt humör. Vädret gör att det känns okej att passivt spendera dagen i soffan och läsa. Det är precis vad jag skall göra nu. Fortsätta läsa Denise Rudbergs andra deckare innan jag tar ut hundarna. Efter promenaden planerar jag att slå på London after Midnight och dammsuga av lägenheten innan jag tar en dusch och sminkar mig. Jag klarar bara av att läsa enkla böcker just nu. De flesta deckare gör mig frustrerad och uttråkad, men Rudbergs deckare är speciella. De har en mysig atmosfär i sig och förutom att de flesta konversationerna känns kontrade och orealistiska så gillar jag dem. Förhoppningsvis kommer smärtan i bröstet ge med sig om jag lyckas koppla av med lite läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar