2012-07-25

Det går nedåt fort som fan och jag har bara mig själv att skylla

Idag skall jag till Marieberg med Bennie. Köpcentrum betyder mycket folk, men jag hoppas innerligt att det fina vädret bidrar till att de flesta håller sig borta. Dessutom skall vi åka buss dit och buss tillbaka. En buss som även den brukar vara full med folk. När jag var på Lidl med Sofia i förrgår märkte jag en oroväckande förändring - återigen blir jag skräckslagen av folksamlingar vilket innebär att jag har exponerat mig alldeles för lite under sommaren. Jag har inte betalat med kort en endaste gång sedan uppehållet i terapin och jag vet ju hur snabbt det går nedåt igen. Visst, jag har bara mig själv att klandra, men jag tänker göra mitt bästa för att inte hamna i dömanden. Det är det sista jag behöver just nu.
Inför dagen behöver jag fixa till mig rejält och äta bra för att minska sårbarheterna. Jag behöver käka frukost fastän jag mår illa. Ta en dusch, hitta bra kläder (tror dock att det mesta är smutsigt), sminka mig och fixa håret. Jag är redan nervös fastän det är flera timmar tills vi skall åka iväg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar