2012-09-29

Mental update*

änslor/humör:
Entusiasm. Sorg. Glädje. Intresse. Trötthet. Irriterad.

Beskrivning:
Jag är glad, och stolt, för att jag redan är vaken. Det känns fantastiskt bra att vakna en lördag och inte vara trött i huvudet av alkohol dagen innan. Detta gör att dagen som väntar känns mycket lättare, mer chill.
Klockan är inte ens tio och jag kommer ha tid att läsa och kolla på Mad men och njuta av lördagen.
Samtidigt ligger locket med sorg kvar över mig. Någonting som tynger ned mig och hotar med att ta över om jag inte har koll.
Jag är alltid allmänt irriterad när jag är nyvaken.

Sårbarheter:
Dåligt samvete för att jag inte känner mig tillräcklig i mina relationer till andra.
Ätit dåligt.
Nedstämdheten.
Ovanligt drastiska humörsvängningar

Dömanden:
Jag dömer mitt yttre. Min hud är förjävlig och håret ser ut som ett helvete.
Dömer också bilderna jag ritat, som nu ligger uppe i bloggen. Nedvärderar dem. Tycker att de är alldeles för dåliga för att egentligen visa upp.

Mål för dagen:
Skriva på boken
Bädda rent sängen
Klippa hundarnas klor
Börja läsa i acceptans-boken

* Jag har fått i hemläxa från DBT att varje morgon gå igenom mina känslor. Känslospana och beskriva och ta reda på dömanden. Det lättaste för mig är att göra det är att skriva och därför tar jag det i min blogg. Att jag kallar det för mental update är för att min fantasi är alldeles för dålig såhär på morgonen och jag brukade ha en mental update i bloggen för flera år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar