2012-10-25

Det är fint helt enkelt

Vissa dagar är så fina. Vad jag behöver inse, och acceptera, är att sorgen och tröttheten går hand i hand med glädjen och att det är okej. Det är inte svart eller vitt, livet är så mycket större än det.



Det blev bra igår. En lång dag, lång som fan, men också skön - och produktiv. Efter att ha varit ute med hundarna tidigt på morgonen tog jag ett långt bad och läste i boken till engelskan. Fixade till mig lite snabbt och satte mig sedan och skrev på boken. Ett helt kapitel blev det. Ibland flyter det på så otroligt bra och efter det kändes det okej att spendera resten av dagen med vänner.
Robin kom hit strax innan ett och några timmar senare kom Erika. Det blev fint. En promenad till Rusta där jag köpte på mig massa garn - mitt nya beroende är att sticka mössor - och när vi kom hem igen käkade vi mat och såg på teve.



Efteråt var jag helt slut. När Erika och Robin drog hem till sig på kvällen var utmattningen total. Spenderade resten av kvällen med att se på Greys och sticka och när jag kom i säng tog det inte lång stund förrän jag somnade.

Jag älskar det här, vardagen. Speciellt när jag både är produktiv och har tid att mysa till det lite extra. Umgås med vänner, äta god mat. Det är fint helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar