2012-10-12

Om ni invaliderar mig så tillåt mig fan att invalidera lite tillbaka

Sitter i soffan med mitt morgonkaffe och två trötta hundar. Läser bloggar. Njuter av att det är så tyst och skönt. Njuter av att dagen börjar så bra (faktiskt! Trot eller ej!) och tänker på vad helgen har att bjuda på.
Så kommer jag in på en blogg jag brukar följa och älska. Älskar cynismen. De råa tankarna och åsikterna och raljerandet över andra människor. En underbart skön blogg helt enkelt.
MEN så kommer ett inlägg där jag finner de förbjudna orden. Orden som inte går ihop med min världsbild. Orden som säger att känsliga människor är svaga.

Jag vet, jag vet, jag vet, jag borde inte bry mig. Det kommer alltid finnas människor som sammankopplar känslor med svaghet. Hur mycket jag än skulle fajtas och slåss skulle människor fortfarande ha den åsikten.
Om det vore en vän som yttrade orden skulle det vara jobbigare. Fast å andra sidan - om det var en vän som skrev det så skulle det inte vara en vän för människan i fråga skulle inte känna mig. Det går inte att känna mig och veta hur känslig jag är och samtidigt anse att jag är svag. Svag är det absolut sista jag är.

Det är bara så förbannat jävla frustrerande att människor på fullt allvar sammankopplar känslighet med svaghet. För mig blir det helt ologiskt. Att vara känslig, och alltid ha känslorna utanför kroppen, och fortfarande leva - det kräver styrka.

Och just nu vill jag inte ens försöka vara validerande så tillåt mig att invalidera - sammankopplar du känslighet med svaghet bör du fan banka in lite vett i skallen (det krävs ju trots allt inte mycket eftertanke för att förstå).

Pözz på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar