2013-02-01

Myskväll och vikthets

Det är inte så jävla kul att jag blivit sjuk. Är irriterad och slutkörd och vill helst lägga mig i sängen och sova. Har proppat i mig tabletter som förhoppningsvis kommer underlätta packandet.




Igår hade jag i alla fall en fantastisk kväll, den bästa på länge. Jag, Sofia och Uula. Och de två hundkrakarna såklart. Efter en liten shoppingrunda satt vi mest i soffan och pratade och såg på fråga Olle-dokumentären. Fann en tvillingsjäl i Uula när det gäller vikthetsen som infekterat vårat samhälle. Vi enades i ett gemensamt förakt för Viktväktarreklamen som hela tiden visas på teve och tillslut fick vi konstatera att vi inte duger som vi är. Detta eviga jävla tjat om vikt gör mig seriöst galen. Både Uula och jag vill proppa oss fulla med skit och bli fetare än fetast bara för att trotsa den här idiotin. Allting handlar för mycket om vikt (förklädd i så kallad oro för oss överviktigas hälsa) och det tycks aldrig gå att komma ifrån.
Det var skönt att få ösa ur mig irritationen med nån som tycker som jag.

Nåväl. Min hjärna funkar inte riktigt med allt snor som tycks vara inlindat i den. Dags att fortsätta packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar