2013-03-20

Det kanske är dags att sluta?

Just nu behöver jag min blogg mer än vad jag gjort på väldigt länge. Flera gånger i veckan, oftast flesta gånger per dag, händer nånting som gör att jag behöver skriva av mig. Oftast kommer jag inte längre än till själva tanken, men ibland blir ett inlägg påbörjat.

Så varför skriver jag inte?
Kort sagt så känner jag mig instängd, inträngd i ett hörn. Vad kan jag skriva utan att nån tar illa upp eller blir ledsen eller rentav arg? Det var inte länge sen jag fick klagomål på flera inlägg jag skrivit här och det klart det får mig att tappa viljan. När folk som känner mig stör sig på nåt jag skriver, på nåt jag skildrar. Vore det mina åsikter nån störde sig på skulle det vara skitsamma, men när det kommer till mina känslor...

Jag behöver en ventil. En ventil som tillåter mig att skriva av mig helt och fullt. Där jag kan vara Mana till hundra procent med allt vad det innebär.
Och just nu är inte min blogg den platsen. Kanske har den spelat ut sin roll?

1 kommentar:

  1. Jag har en anonym blogg på engelska och där känner jag att jag verkligen kan skriva av mig eftersom ingen vet vem jag är och jag kan inte såra någon. Det är kanske en idé? En anonym blogg? Det är ju frågan, vad vill du med din blogg? Vad är det främsta målet? Att kunna skriva av sig eller att få uppmärksamhet från människor du känner?!?

    SvaraRadera