2012-03-14

Får inte glömma bort färdigheterna i all stress

Min nacke har strulat i flera dagar nu. Ena halvan är stel och smärtar och gör det nästintill omöjligt för mig att sitta vid skrivbordet och plugga. Någon bra ställning måste jag dock hitta för imorgon har jag mitt första prov - någonsin - i skolan. Jag är nervös som fan. Inte för provet i sig egentligen, för det är psykologi och det känns som jag har koll på det jag skall ha koll på, men själva grejen att sätta mig och skriva ett prov. Jag får sitta ensam, i ett eget litet rum, men mina erfarenheter från prov när jag gick i högstadiet och gymnasiet finns ju fortfarande där. Jag är helt enkelt rädd för att flippa.

Nästa vecka är det dags för nästa prov, då i samhällskunskap. Det känns inte alls lika bra. Samhällskunskap är komplicerat som fan med svåra ord och svåra sammanhang att sätta mig in i. Men jag tar en sak i taget. Andas. Tar pauser. Och jag gör så gott jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar