2012-03-23

Jag behöver bara en spark i röven för att komma igång

Jag behöver bara lite terapi för att må bättre. Allt som känts så outhärdligt jobbigt den senaste veckan känns inte alls lika jobbigt längre. Hade terapi i lite mer än en timme igår och det var en stor skillnad på den Mana som gick in i terapirummet och den som senare kom ut. Vi pratade en del om att jag måste tillåta mig själv att vara ledsen. Jag tenderar fortfarande att ogiltigförklara mina känslor. Att vara ledsen för att jag inte klarade av att plugga tre ämnen den här terminen kändes inte okej. Men ledsen var ju precis vad jag var, och till stor del fortfarande är. Och det är okej. Det finns olika former av sorg och ingen av dem är mindre värd, eller mindre okej, än någon annan.

Jag kom till terapin i tron att terapeut K och jag skulle gå iväg till en affär och att jag där skulle handla med kort.
"Vi skall ta det här väldigt grundligt" sade terapeut K till mig och jag började inse hur stora mina sociala problem faktiskt är.
Istället för att betala med kort skulle jag betala med kontanter - vilket känns väldigt logiskt. Så som det är nu går jag ju inte ens in en affär själv om jag skall betala med pengar, hur skall jag då klara av att kastas in i kortbetalandet?
Nästa vecka blir det dock med kort och jag kommer tvingas gå runt inne i affären med K en stund så känslorna hinner minska. Det känns ändå bra. Jag har tilltro till det här, tilltro till K och att hen vet vad hen gör.

När jag vaknade idag var jag g l a d. Och det sitter fortfarande i. Jag har gjort ett nytt schema över mitt pluggande och jag har jobbat lite med en uppgift till engelskan. Solen skiner och det är tio grader varmt och jag skall bege mig ut på en lite längre promenad med hundarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar