2012-07-20

Ibland tar utmattningen över

De senaste två dagarna har jag varit utmattad. Först trodde jag att jag var sjuk, men insåg snart nog att det var - är - psykiskt. Jag har varit så slut på energi att jag spenderat större delen av tiden i sängen och att bara resa mig upp för att ta mig ut på balkongen och röka har tagit enormt mycket kraft. Så mycket att världen snurrat runt inför mina ögon.

Jag funderar på vad utmattningen kommer ifrån. Kanske mår jag mycket sämre än vad jag insett. Eller är det någonting som fattas i min kropp? Det enda jag vet säkert är att det mesta just nu är alldeles för ansträngande för mig, att jag blir yr bara jag står upp och att jag har svårt för att le.

Har dock lyckats läsa lite medan jag legat avslagen i sängen och några få timmar har också spenderats på en tavla föreställande Brody Dalle. Kreativiteten och lösandet gör det lite lättare att andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar