2012-08-11

Ett tillfälle att andas ut

Gårdagens tema var tvång. Det är inte så att jag väljer ett tema för varje dag och att jag igår valde tvång. Temat var inte självvalt.
Fick finbesök igår. Jag fastnade i soffan med Bennie medan Sofia stod i duschen och när hon kom ut igen fick de bokstavligen tvinga in mig i duschen. Jag orkade inte. Ville inte. Det kändes så menlöst.
"Ta med dig musik så blir det bra" sade Bennie och vid tanken på att ostört få lyssna på London after Midnight tändes ett litet ljus inom mig.
"Duscha, tvätta ansiktet, sminka dig och ta på dig fina kläder, då kommer du må bättre" sade hon också. Och jag vet ju att det är sant. Så jag raffsade ihop kläder (det tog dock tid) och låste in mig i badrummet med mannen i mitt liv (Sean Brennan från LAM för er som inte förstod det).

Väl i duschen blev det ännu mer tvång. Med tårarna rinnandes tvättade jag hela mig noggrant och bestämde mig till och med för att raka benen. Jag behövde göra allt jag kunde för att pigga upp mig själv. Efter duschen smörjde jag in kroppen med lotion, tog bort min musche, tvättade ansiktet med askorbinsyra. Uula hann komma hit under tiden jag var inlåst i badrummet och jag hälsade snabbt på henne innan jag sminkade mig.

Det kändes som en förvandling mitt framför mina ögon. Tjejen med det feta håret och den dåliga hyn förvandlades till en nytvättad tjej med liv i ögonen (tack gode gud för smink!) och inte alls lika hemsk hy. Jag kände mig nästan till och med söt och slutade referera till mitt hår som smör.

När Uula kom åkte vi alla iväg och handlade godsaker inför kvällen. Redan i den korta bilresan dit började jag må lite bättre och i affären hittade jag billiga pennor och billig tråd (mer armband för mig!) som jag köpte.  Erika köpte såpbubblor till Bennie, men när vi kom tillbaka hit var det hon som blev besatt av dem. Medan jag satt på balkongen och rökte blåste hon bubblor och Uula och jag imponerades av hennes skills.





 När Bennie kom ut och rökte hamnade hon rakt i min kameralins när jag skulle fota en ovanligt stor bubbla och resultatet blev fan riktigt fränt.


 Erikas stora stolthet var dock rökbubblorna.

Resten av kvällen glodde vi på Glee och Bennie och jag gjorde armband och jag mådde bättre än på länge. Kvällen blev ett tillfälle för mig att andas ut och ta det lugnt utan det ständiga upproret inom mig. 


Uula försökte spela ond tror jag.


 Min flickvän var som vanligt finast i världen. Hon är så ofattbart snygg hela tiden!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar