2012-10-19

Han får mig att känna att allting kommer bli bra

Det är alltid magiskt att träffa Vincent, min sex veckors brorson. Igår fick Sofia träffa honom för första gången. Han är en sådan liten människa som har en förmåga att inge kärlek, hopp och lugn i mig. Han är ett barn, ett oskuldsfullt barn med en oskriven framtid. När han gråter tåras mina ögon och när jag håller i hans lilla kropp, nosar på hans mjuka kinder och huvud, känns det som att allting kommer att bli bra. Han kan bota min ångest och han kan få min glädje att bli hundra gånger starkare. Jag har aldrig tidgare förstått magin med barn, men sedan Vincent gjorde inträde i mitt liv förstår jag det helt och fullt. Jag skulle kunna sitta med honom i mitt knä i timmar utan att bli rastlös och känna obehag. Denna vackra lilla varelse. Så full av liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar