2012-10-11

Mental update

Känslor/humör
Sorg
Kärlek
Oro
Rädsla
Ett visst uns av paranoia

Sårbarheter
Vaknade upp ledsen
Kommer spendera en stor del av dagen ensam
Tvångshandlingar

Beskrivning
Jag vaknade ledsen och fick med andra ord ingen chans att se dagen som ett blankt papper.
Jag är orolig och rädd för att vara ensam så mycket idag, rädd för att hundarna skall vara jobbiga och skälla så jag inte kan koncentrera mig på vad som behöver göras och den rädslan gör ju att de blir mer hispiga och därav kommer bli relativt jobbiga, dvs känsliga för ljud utifrån.

Dömanden
Dömer min egen rädsla och oro. De känslorna förstör för mig, gör att hundarna blir oroliga och på så vis kommer bli jobbigare. Som dömandena går runt i en cirkel i mitt huvud. Jag borde kunna hantera mina känslor bättre än såhär efter 3½ år i DBT. Jag är en värdelös hundägare som inte kan få mina hundar att vara tysta hela dagarna. Jag är en värdelös hundägare som påverkar hundarna så negativt med mina negativa känslor. Jag är en mesig fjant som inte kan stå emot tvångshandlingarna.

Mål för dagen
Formatera om datorn (om jag hittar skivorna) CHECK!
Påbörja den försenade uppsatsen till engelskan
Skriva på boken
Städa badrummet CHECK!
Läsa minst 20 sidor i the catcher in the rye CHECK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar