2012-10-16

Mental update

Känslor/humör
Kärlek
Glädje
Oro
Ilska
Irritation

Sårbarheter
Skolan.
Värk i nacke och rygg
Ekonomin

Beskrivning
Känner kärlek till Sofia. Det gör jag ju alltid, men just nu är den ovanligt påtaglig.
Glädje känner jag för att mina föräldrar är hemma från Spaninen igen. Det har gått väldigt bra utan dem, men det skall bli skönt att få träffa dem igen.
Ilskan och irritationen beror främst på hur andra människor har invaliderat en person i min närhet. De har fått mig att tro på deras ensidiga version istället för att ta reda på båda sidorna.

Skolan stressar mig som fan nu. Väntar på svar från min lärare för att kunna fortsätta med uppsatsen och det har jag ännu inte fått. Stress, stress, stress.
Och ekonomin... Den är en ständigkälla till enorm sårbarhet.

Dömanden
Jag dömer, och är förbannad, på de människor som invaliderade den andra personen. Hur jävla svårt kan det vara att använda sin förbannade hjärna?
Ännu mer dömer jag mig själv för att jag inte brydde mig om att få veta mer förrän jag började döma. Hur jävla invaliderande gör inte det mig?

Mål för dagen
Skriva på boken
Plugga engelska ord
Läsa tjugo sidor i Little bird of heaven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar