2012-10-09

Mental Update

Känslor/humör
Oro
Ro
Trötthet
Kärlek
Glädjsorg

Sårbarheter
Gårdagen
Huvudvärk
Illamående
Ligger fortfarande efter med skolarbetet

Beskrivning
Överväldigades precis av kärlek. Kami drog med tassarna på min arm för att få mig att lyfta på den så han kunde komma upp i mitt knä. Nu ligger han i mitt knä och stirrar på mig med sina stora ögon och viftar med tassarna för att få uppmärksamhet.
Jag känner ro om morgnarna, i alla fall de morgnar då jag kommer upp i tid och i lugn och ro kan sitta i soffan och dricka kaffe och läsa bloggar tills det är dags att gå ut med hundarna klockan tio.
Oron lyckas jag dock inte komma ifrån. Det är en ständig oro och rädsla för att vara i lägenheten. Jag vet att det innebär att jag måste ändra på mina vanor och exponera mig mer.

Dömanden
När jag nyss var ute och rökte fick jag syn på en människa och började genast döma hen. När jag är psykiskt instabil, när jag mår dåligt, visas det tydligt i mina dömanden då jag helt plötsligt tycker att alla är så fula.
Dömer en brevvän till mig som är helt jävla utflippad. Hen beter sig som en uppmärksamhetstörstande tonåring.


Mål för dagen
(har sedan gårdagen lärt mig att ha mindre mål)
Skriva 1000 ord på boken
Börja på TMA2 och lyssna på en text
Läsa 15 sidor i Catcher in the rye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar