2013-02-24

När det går extremt upp och ned

Jag vaknar stressad. Magen säger mig att det finns nånting att vara orolig för idag, men jag kan inte komma fram till vad. Hela kroppen signalerar att nånting är på gång. Jag vill sova vidare men vet att allting bara blir värre då. Måste komma igång. Fixa kaffe, bli någorlunda pigg och aktivera mig. Skriva, läsa, städa, gosa med hundar.

I fredags mådde jag bra. Sofia, Bennie och jag kopplade hundarna och gick hem till farmor och farfar. De bjöd på fantastisk god mat och jag drack massa pepsi. Det är så befriande att alltid vara nykter.
På natten somnade jag glad.

















Igår vaknade jag vid nio. Hade ställt massa alarm för att ta mig upp i bra tid. Drack kaffe och skrev lite på boken och tog sen ut hundarna. Kom in och tog ett bad. Mådde bra.
Sen gick det utför. Var stressad och nedstämd och klarade inte av ljud. På kvällen började jag se en film med S och B, men karaktärerna stressade upp mig. Fick sluta titta. Somnade stressad.
Och vaknade likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar