2013-03-07

7 mars genom åren

2008

Svår natt

Helvetisk natt är nog fel ord, men svår var den i alla fall. Lade mig i soffan och försökte sova. Somnade tids nog, men vaknade vid tre. Ville rulla runt (ööh?) så jag lade mig i sängen med hundarna istället. Gos gos. Brukar somna med Kiba i min famn och en av hans tassar i mina händer. Seriöst, vad i helvete skulle jag göra utan mina hundar?   Hur som helst. Vaknade massa gånger efter jag lagt mig i sängen. Men nu är jag vaken. Och grinig. Pappa ringde och väckte mig. Han och mamma verkar tro att jag ljuger om mina sobril. De tror att jag tar mer än vad jag gör. Men det gör jag inte! Blir pissed när folk inte tror på mig. Jag hatar min arm. Ge mig Pete Doherty ♥

2009

Lugn krabba
Jag somnade utan Stilnoct inatt och har idag tagit mig upp i god tid för att vara lördag. Bennie och jag skall ta en buss upp på stan vid halv två. Jag skall hämta ett bokpaket jag beställt från adlibris och leta present till älskade Sofia och sen klockan tre skall Bennie pierca sig. Hon är lugn som fan, medan jag är skitnervös och hispig. Lovar att ta massa kort så ni får se bild på finskiten. Bra bra.


2010

Seg lördag

Sitter i köket, med öppet fönster och fryser fingrarna av mig medan jag röker. Nikki Sixx knarkbok The heroin diaries och Åsa Anderberg Strollos ungdomsbokBryta om ligger bredvid mig på fönsterbläcket och två öl, en öppnad och en oöppnad. Försöker hålla mig distraherad och lugn. Dagen har varit riktigt jobbig. Det jobbiga började egentligen igår. Jag fick sådan ångest medan vi glodde på 8 mile och gick in i sovrummet och lade mig och fick en grinig flickvän efter mig. I fyra, fem timmar har jag suttit fast framför teven. Något graviditetsprogram på MTV. Har varken orkat byta kanal eller resa mig upp för att göra någonting annat och dessutom är bebisarna väldigt söta.Tillslut lyckades jag dock ta ett bad, men allting fuckade till sig och jag gick upp utan att tvätta mig. Drog på mig mysbrallor, sport-bh, manson-tröja och en tjock tröja över det. Och nu sitter jag här. Mår helvetiskt dåligt av abstinens och längtar efter en fin liten stillis. Idag är femte dagen utan. Abstinensen är hemsk och enligt nån jäkel på akutpsyk lär det vara såhär i åtminstone någon vecka till.Känner hur livslusten rinner ur mig samtidigt som magen bara blir fetare och fetare av all skit jag stoppat i mig den senaste veckan. Äcklas av mig själv, men orkar inte ens försöka göra någonting åt det. Försöker ta en minut i taget, om ens det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar