2013-05-06

90 minuter som fick makten över resterande timmar av dagen

Jag vaknade alldeles för sent igår. Ungefär en och en halv timme senare än vad jag känner är okej för mig och där sprack allting. En och en halv timme som fick bestämma hur resten av min dag skulle bli. Passivitet och obehag och nästan ingenting vettigt gjort alls. Det är så lätt för mig att hamna ur balans.

I lördags var jag social. Erika och Robin kom hit och hundarna var överlyckliga. Kami fick yla ikapp med Robin och Kiba lade sig till ro mellan Erika och Sofia.
Efteråt var jag helt urlakad. Energin rann ur mig och bidrog till utmattningen igår. Jag vet inte varför. Ska det behöva vara så när jag är social? Jag vet inte.

Bennie och jag är klara med andra versionen av boken (sjutusen utropstecken typ). Nu kommer vi lägga undan den i ett halvår eller så, för att börjar omarbeta den igen då, istället för nu. Vi har börjat prata om idéer till nästa bok vi vill skriva, en bok om människor som går över gränsen. Vi har gjort karaktärsbeskrivningar och samlar massa fakta. Läser böcker och uppsatser om saker som hänger samman med ämnet. Det känns bra. Kul. Får det att spritta i kroppen på mig. Nånting bra som jag kan ta på. Det är viktigt.

Nu ska jag hänge mig till mitt morgonkaffe och ta en cigg på balkongen medan jag läser lite bloggar. En skön måndagsmorgon trots gårdagens obehag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar