2013-05-10

Det är så lätt att låta passiviteten ta över

Dagen har passerat i en dimma. Det började jobbigt, riktigt tungt, och blev lättare och lättare att andas medan timmarna gick. Jag har främst spelat sims. Var duktig på morgonen och skrev ned mina sårbarheter och vilka färdigheter jag skulle behöva använda. Att använda dem blev en helt annan femma. Verklighetsflykt, det är dagens tema.

En fin person har dött, och fastän det var väntat och även troligtvis det bästa som kunde hända för hens skull, så är det ju jobbigt.
Och jag fortsätter kämpa med relationer. Relationen som tär för att jag inte kan vara mig själv och relationer som tär för att jag inte kan säga nej. Den återkommande känslan av utanförskap och att inte höra till.
Tillsammans blir det överväldigande. Svårt att andas och svårt att tänka rationellt. Det är så lätt att bara ge upp för passiviteten.

Men imorgon blir det fint. Sofia och jag ska bjuda Bennie och Johan på middag. Relationer utan överväldigande krav. Jag kan få vara mig själv och andas ut. Acceptera mig själv så som jag är. Det blir fint och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar