2013-05-27

Måndag och dags för nya tag



Det är måndag. Tre enorma muggar kaffe och visst, jag är vaken, men inte så mycket mer än så. Min hjärna hänger inte riktigt med sen i fredags och jag tvingas hela tiden jobba med att få tillbaka fokus till det jag gör för stunden. Koncentrationen ligger helt klart i botten. Fokus. Fokus. Jag behöver fokus.

Idag ska jag försöka skriva på boken. Klart med ett kapitel och har påbörjat mitt andra. Börjar komma in i det, och gilla huvudpersonen och hennes hund Greta, men Bennie tycker att huvudkaraktären är smärtsamt tråkig.
Jag ska också kontrollera Kamis tass. Han haltar och igår kollade både Sofia och jag efter sår och sprickor, men fann ingenting. Hade hoppats på att det skulle vara bättre idag, men han haltar till och med när han går i sängen. Så jag ska kolla lite till.
Räkningarna behöver också betalas och det vore en bra idé att dammsuga, men det kommer jag nog få skippa. Kraften finns inte där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar